.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خيز‌ دولت دهمی ها برای مجلس!

شفاف: «احمدي‌نژاد هيچ برنامه انتخاباتي ندارد.» اين جمله‌اي است كه در يك سال اخير به كرات توسط نزديكان احمدي‌نژاد بر زبان رانده شده يا در نشست‌های رسمی و غیررسمی گفته شده است. جمله‌اي كه به انتخابات مجلس شوراي اسلامي دهم اطلاق دارد و هرگونه برنامه انتخاباتي احمدي‌نژاد را براي اين دوره از انتخابات رد مي‌كند. جمله‌اي كه البته بنا به شواهد، تاحدودی عكس آن ثابت شده است. به هر حال ممكن است شخص احمدي‌نژاد فعاليت مستقيم انتخاباتي نداشته باشد و اين مساله را هم هر روز در تريبون‌هاي مختلف اعلام کنند اما آيا مقوله بديهي و روشن خيز «احمدي‌نژادي‌ها» براي مجلس آينده هم قابل انكار است؟

مساله‌اي كه ديگر به هر حال از جايي رو شده و با هيچ توجيهي نيز نمي‌توان آن را انكار نمود. از فعاليت نزديكان احمدي‌نژاد گرفته تا آمار خيره‌كننده ثبت‌نام مديران، وزرا و استاندارانش براي كانديداتوري در انتخابات پيش رو. از سويي نيز مديران و نزديكان احمدي‌نژاد سعي دارند حضور خود در انتخابات را منهاي احمدي‌نژاد و مستقل از وي بدانند و به همين دليل راه‌اندازي «جبهه يكتا» را نيز در جهت فعاليت انتخاباتي منهاي احمدي‌نژاد مي‌خوانند.

اين در صورتي است كه خود احمدي‌نژاد و در قالب جرياني به نام «گفتمان انقلاب اسلامي» تقريبا به صورت همزمان و بطور موازي شروع به فعاليت كرده و با راه‌اندازي كميته‌هايي در حال سازماندهي و تشكيلاتي كردن اين جريان است. در همين راستا هم سفر‌هايي به برخي از شهر‌ها داشته و با همان گفتمان «يكتايي‌ها» جذب نيرو نموده است. از سويي واضح و مبرهن است كه احمدي‌نژاد به واسطه ياران نزديك، وزرا و مديرانش مفهوم پيدا مي‌كند و نزديكان وي نيز دست‌كم تا زماني كه دست به خودانتقادي نزده و رسما از او اعلام برائت نكرده‌اند زير برند «احمدي‌نژادي بودن» تعريف مي‌شوند.
بروز و ظهور حلقه اول

علاوه بر مديران و استاندار نزدیک به احمدي‌نژاد و همچنين برخی وزراي وفادار به او كه بخشي از تيم ياران وي را تشكيل مي‌دهند اما احمدي‌نژاد هميشه به داشتن يك حلقه اول از نزديكان جدا نشدني مشهور بوده است. حلقه اولي كه مهم‌ترين مهره آن را شخص پرحاشيه و پر راز و رمز دولت‌هاي نهم و دهم يعني اسفنديار رحيم مشايي تشكيل مي‌دهد و پس از آن نيز از كساني چون بقايي، جوانفكر و رحيمي ياد مي‌شود. به هر حال اكنون رحيمي به دليل اتفاقاتي كه پيرامون حكمش و نامه‌نگاري‌هاي رد و بدل شده ميان او و احمدي‌نژاد افتاد و همچنين به دليل اجراي حكم فعلا از بازي دور است. جوانفكر نيز كه در كنار احمدي‌نژاد و جريانات حامي وي بوده و هست و درباره او نيز بحثي نيست.

اما دو مهره از ميان مهره‌هايي كه ذكر شد تا همين چند روز پيش تكليف نامشخص و در ابهامي داشتند. «اسفنديار رحيم مشايي» و «حميد بقايي»؛ مهره‌هايي كه يكي در بازداشت موقت و ديگري در سكوت و بي‌خبري محض به سر مي‌برد. اكنون اما با نزديك‌تر شدن به تب و تاب‌هاي انتخاباتي و ورود به جنبه ميداني، انتخابات درباره اين دو مهره نيز اتفاقاتي در حال رخ دادن است. نخستين خبر دوشنبه منتشر شد. «بقايي با تبديل قرار بازداشت آزاد شد.» حيدري وكيل بقايي گفته است: «قرار بازداشت بقايي تبديل و وي آزاد شده است.» مساله‌اي كه طي روز‌هاي آينده مي‌تواند علاوه بر خبرساز بودن به شایعات درباره فعال شدن دوباره تيم احمدي‌نژاد دامن بزند. همچنين روز گذشته و تنها يك روز پس از آزادي بقايي به چندين ماه عدم‌حضور مشايي در مجامع عمومي و بي‌خبري مطلق از وي پايان داده شد. روز گذشته و در جريان مراسم درگذشت پدر حسن قشقاوي مسئول كنسولگري وزارت امور خارجه كشور يك چهره ديگر نيز در كنار مقامات حضور يافته در مراسم نشسته بود. اسفنديار رحيم مشايي يار ديرين و نزديك احمدي‌نژاد و اصلي‌ترين مهره حلقه اول وي. حال با اين اوصاف و با وجود اين نشانه‌ها مي‌توان شروع فعاليت «احمدي‌نژاد» و «احمدي‌نژادي‌ها» را در كنار هم براي انتخابات پيش رو گمان برد. همچنين در جدول پایین به وضوح ميزان حضور وزرا، نزديكان و مديران احمدي‌نژاد و ساير دولت‌هاي پس از انقلاب در اين دوره از مجلس شوراي اسلامي مشخص است. جدولي كه نشان مي‌دهد آمار احمدي‌نژادي‌ها از مجموع آمار همه دولتي‌هاي دولت‌هاي بعد از انقلاب بيشتر است.

احمدي‌نژاد و سفر‌هايي بي‌سر و صدا

همچنين محمود احمدي‌نژاد كه به هر دليل موفق نبوده است در حلقه ياران اصولگراي ساليان دراز خود براي نقش آفريني در اين انتخابات قرار بگيرد تلاشش را معطوف داشته كه تا جاي ممكن به كمك نزديكان خود در اين دوره از انتخابات تاثيرگذار باشد. وي كه به نقل از برخي سايت‌هاي خبري پس از دعوت از 20نفر از همفكران خود كه برخي از آنان نيز در زمره نمايندگان مجلس بوده‌اند براي يك نشست هم انديشي با پاسخ منفي تعدادي زيادي از آنان روبه شده است، اكنون خود آستين‌ها را بالا زده است و به صورت كاملا نامحسوس به فعاليت مي‌پردازد. در همين خصوص نيز وي در روزهاي اخير به گيلان سفر كرده است.به گزارش ارمان، دليل اين سفر احمدي‌نژاد البته عيادت از مادر شهيدان جنيدي عنوان شده است. وي با حضور در بيت ابوالشهدا حاج شيخ احمد جنيدي امام‌جمعه فقيد شهرستان رودسر، از‌ام الشهداء جنيدي عيادت كرد. سفري كه با وجود فاصله‌اي كمتر از 30روزه تا روز برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند به گونه‌اي متفاوت تفسير شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.525 seconds.